Silvia Peschiera is currently Customer Transformation Technical Leader and IBM
Garage Experience Leader for IBM Italy. Silvia graduated in Biomedical
Engineering from Politecnico of Milano (2014), attended a Master in Business and
Entrepreneurship (2018) at Santa Clara University in California and completed
her MBA with honors (2021) at University of Pavia.
Her core competence are Customer Experience and Open Innovation. Silvia is
currently managing innovative projects with Italian customers from Enterprises,
to SMBs and startups with a focus on mobile and web technologies, Salesforce and
Adobe to bring sales and marketing operations and processes to the next level
for her clients, with a focus on Public Sector. Silvia is also leading the IBM
Garage practice in Italy to promote business agility and the adoption of the
Agile mindset to innovate companies’ operating model.
Entered in IBM in 2014 as Cloud Automation Specialist, she has always been
responsible for innovating business processes within her company or her
customers' companies, connecting the needs of the Italian market with innovation
from IBM and IBM Research Labs. This attitude culminated with an assignment at
the laboratory of Almaden (CA) in 2017 where she worked on Aging and AI,
developing a business case around the collaboration between Italian startups and
the IBM Research Lab itself.
Before becoming manager in 2019, Silvia led the role of Italy University
Programs Leader during 2018.
ENG
Silvia Peschiera è attualmente Customer Transformation Technical Leader e IBM
Garage Experience Leader per IBM Italia. Silvia si è laureata in Ingegneria
Biomedica al Politecnico di Milano (2014), ha frequentato un Master in Business
and Entrepreneurship (2018) presso la Santa Clara University in California e ha
completato l'MBA con lode (2021) presso l'Università di Pavia.
Le sue competenze principali sono la Customer Experience e l'Open Innovation.
Attualmente Silvia gestisce progetti innovativi con clienti italiani, dalle
aziende alle PMI e alle startup, con un focus sulle tecnologie mobile e web,
Salesforce e Adobe, per trasformare le operations e i processi di vendita e
marketing al livello successivo per i suoi clienti, con un focus sulle aziende
del Settore Pubblico. Silvia è anche alla guida della practice IBM Garage in
Italia per promuovere l'agilità del business e l'adozione della mentalità Agile
per innovare il modello operativo delle aziende.
Entrata in IBM nel 2014 come Cloud Automation Specialist, si è sempre occupata
di innovare i processi aziendali all'interno della sua azienda o delle aziende
dei suoi clienti, mettendo in relazione le esigenze del mercato italiano con
l'innovazione di IBM e dei laboratori di ricerca IBM. Questa attitudine è
culminata con un incarico presso il laboratorio di Almaden (CA) nel 2017 dove si
è occupata di Aging e AI, sviluppando un business case intorno alla
collaborazione tra startup italiane e lo stesso IBM Research Lab.
Prima di diventare manager nel 2019, Silvia ha ricoperto il ruolo di Italy
University Programs Leader nel corso del 2018.