Tramite il sito sono installati cookie di terze parti anche profilanti. Clicca su "OK" o nella pagina per accettare detti cookie. Per maggiori informazioni o disattivazione consulta l’informativa cookie. OK
Relatore
Peschiera Silvia

Silvia Peschiera
Azienda: IBM Italia
Ruolo: Customer Transformation Technical Leader and IBM Garage Experience Leader


Silvia Peschiera is currently Customer Transformation Technical Leader and IBM Garage Experience Leader for IBM Italy. Silvia graduated in Biomedical Engineering from Politecnico of Milano (2014), attended a Master in Business and Entrepreneurship (2018) at Santa Clara University in California and completed her MBA with honors (2021) at University of Pavia.

Her core competence are Customer Experience and Open Innovation. Silvia is currently managing innovative projects with Italian customers from Enterprises, to SMBs and startups with a focus on mobile and web technologies, Salesforce and Adobe to bring sales and marketing operations and processes to the next level for her clients, with a focus on Public Sector. Silvia is also leading the IBM Garage practice in Italy to promote business agility and the adoption of the Agile mindset to innovate companies’ operating model.

Entered in IBM in 2014 as Cloud Automation Specialist, she has always been responsible for innovating business processes within her company or her customers' companies, connecting the needs of the Italian market with innovation from IBM and IBM Research Labs. This attitude culminated with an assignment at the laboratory of Almaden (CA) in 2017 where she worked on Aging and AI, developing a business case around the collaboration between Italian startups and the IBM Research Lab itself.

Before becoming manager in 2019, Silvia led the role of Italy University Programs Leader during 2018.


ENG
Silvia Peschiera è attualmente Customer Transformation Technical Leader e IBM Garage Experience Leader per IBM Italia. Silvia si è laureata in Ingegneria Biomedica al Politecnico di Milano (2014), ha frequentato un Master in Business and Entrepreneurship (2018) presso la Santa Clara University in California e ha completato l'MBA con lode (2021) presso l'Università di Pavia.

Le sue competenze principali sono la Customer Experience e l'Open Innovation. Attualmente Silvia gestisce progetti innovativi con clienti italiani, dalle aziende alle PMI e alle startup, con un focus sulle tecnologie mobile e web, Salesforce e Adobe, per trasformare le operations e i processi di vendita e marketing al livello successivo per i suoi clienti, con un focus sulle aziende del Settore Pubblico. Silvia è anche alla guida della practice IBM Garage in Italia per promuovere l'agilità del business e l'adozione della mentalità Agile per innovare il modello operativo delle aziende.

Entrata in IBM nel 2014 come Cloud Automation Specialist, si è sempre occupata di innovare i processi aziendali all'interno della sua azienda o delle aziende dei suoi clienti, mettendo in relazione le esigenze del mercato italiano con l'innovazione di IBM e dei laboratori di ricerca IBM. Questa attitudine è culminata con un incarico presso il laboratorio di Almaden (CA) nel 2017 dove si è occupata di Aging e AI, sviluppando un business case intorno alla collaborazione tra startup italiane e lo stesso IBM Research Lab.

Prima di diventare manager nel 2019, Silvia ha ricoperto il ruolo di Italy University Programs Leader nel corso del 2018.
 

nessun evento in programma
AIXA Summit 2023 Milano, dal 8 novembre 2023 al 9 novembre 2023 Allianz MiCo, Via Gattamelata, 5 - Gate 15 www.aixa.it
1