Martedì 04 Giugno 2019 – Giornata Conclusa |
08:30
|
Registration and welcome coffee
|
|
|
Opening works: Diving into the world of the future global digital transformation
|
|
|
Modera:
Stefano Ronchi, Full Professor of Supplier Relationship Management, Politecnico di Milano
|
|
09:00
|
Growth Mindset - The Main Pillar of Digital Transformation
These days we hear all about the Data Driven approach as the only way to make critical decisions in business, but even though data is the new currency, having unnecessary data doesn’t make you richer. Technology is not a tattoo with surface level impact. It is like oxygen - essential to the function of daily life. When we accept technology at this deep level, we shift our approach from Data Driven to what really matters - Customer Driven.
|
|
|
CPO 4.0: The 1st Trend - Evolving the category leadership skill-sets
|
|
09:30
|
Round-Table on The Digitization
Digitization can help procurement be more purposeful and CPO to contributing to function’s top-line goals. How to calculate the return on supply management assets and understand supply and demand dynamics in the context of procurement?
La digitalizzazione può aiutare senz’altro gli approvvigionamenti a essere più mirati e il CPO a contribuire agli obiettivi top-line della funzione.
- Quali sono le migliori strategie e che tipo di coinvolgimento interno deve attuare il CPO per ottenere davvero un’integrazione digitale dei processi Procurement e un risultato di business e di crescita significativo?
- Cosa significa oggi “digitalizzare” i processi Procurement?
- Quanto l'evoluzione della gestione dei processi di approvvigionamento permetterà al Procurement di focalizzare il proprio operato a livelli più strategici e concorrere alla competitività aziendale?
Modera:
Stefano Ronchi, Full Professor of Supplier Relationship Management, Politecnico di Milano
Gianluca Adduci, Supply Chain - Continuous Improvement Manager, Vitrociset, a Leonardo’s company
Mario Cavallo, Director of Managament & Control, Gruppo Granarolo
Matteo Zaffaroni, Global Head of Vendor Management - Supplier Quality Director, Salini Impregilo
|
|
10:30
|
Interview with Roland Svennberg
|
|
|
CPO 4.0: The 2nd Trend - Leveraging digital tools and emerging technology
|
|
10:45
|
Round-Table on Tools and Technology
Building efficiency through investment in disruptive technology such as AI, VR and Blockchain to automate back-office tasks and creative new digital tools to make more time for value creation activities
Le nuove tecnologie e l’investimento per creare nuovi margini di efficienza sono oggi una scelta imprescindibile del CPO.
- Quali sono le attività lungo la catena della supply chain su cui l’adozione di tecnologie disruptive può apportare un reale miglioramento in termini di crescita e di controllo?
- Quanto impatta nella trasformazione del Procurement e della funzione la connessione automatizzata dei processi?
- Può il Procurement essere motore di innovazione e nuove tecnologie avvalendosi di canali diversi ma anche coinvolgendo nuove figure come l’Innovation manager?
- Quanto il CPO saprà gestire la “digital dexterity”, cioè la capacità di adattarsi a nuove tecnologie in tempi brevi?
Modera:
Stefano Ronchi, Full Professor of Supplier Relationship Management, Politecnico di Milano
Adriano Meloni, SS&P Strategic Sourcing & Procurement Site Lead Italy, Bristol Myers Squibb
|
|
11:30
|
|
|
CPO 4.0: The 3rd Trend - Embracing data-driven decision making and tools of transformation
|
|
12:00
|
Round-Table on Data
Ensuring your team has access to the latest insights to be able to adjust processes to include data review and analysis, enabling you to make faster and smarter decisions
Il mondo dei dati nel Procurement viene sempre più considerato attività core.
- Che tipo di investimenti interni ed esterni servono per garantire nuove iniziative di data management?
- La digitalizzazione dei processi e la necessità di incrementare l’apporto di innovazione in azienda parte da un sistema di data driven?
- Quanto e come impatta iniziative di data management nella gestione degli stakeholder e dei fornitori?
Modera:
Stefano Ronchi, Full Professor of Supplier Relationship Management, Politecnico di Milano
Marco Diodà, Vice President Group Procurement & Supply Chain, Costa Crociere
Rocco Femia, Direttore logistica industrialer, Trenitalia
|
|
12:45
|
Interview with Andrea Daniele Bernardini
|
|
|
CPO 4.0: The 4th Trend - Delivering value beyond cost-savings throught customer centricity
|
|
13:00
|
Round-Table on Customer
Shifting the priorities of a category strategy to have a stronger emphasis on customer-centricity, supplier management and accelerated sourcing to add extra value while also cutting costs
- Le necessità ed i bisogni della clientela spingono le aziende ad un cambiamento verso un contenuto più idoneo alle loro aspettative. Come lo interpreta il CPO?
- Quanto la gestione dei fornitori e un sourcing sempre più monitorato può aggiungere valore nella catena dell’approvigionamento?
- Quanto impatta l’utilizzo di tecnologie come AI nel prevedere la domanda dei diversi segmenti di clienti?
Modera:
Stefano Ronchi, Full Professor of Supplier Relationship Management, Politecnico di Milano
Antonio Dentini, Head of Global Procurement Governance and Suppliers Management, Enel
|
|
13:40
|
|
|
CPO 4.0: The 5th Trend - World-class methods and techniques for transforming the procurement
|
|
14:45
|
Round-Table on New Frontiers
By linking together buyers and suppliers in real time, digital networks allow procurement leaders to foster collaboration, spur innovation, and drive much of the strategic value that fuels growth.
- Quali minacce e opportunità dai nuovi player tecnologici?
Modera:
Stefano Ronchi, Full Professor of Supplier Relationship Management, Politecnico di Milano
Marco Beretta, Marketing & Procurement Director, Areas Italy-MyChef, Elior Group
Mauro Renato Longo, Procurement & Business Development Advisor, Former Global Chief Procurement Officer
|
|
15:30
|
|
16:00
|
Conclusioni e chiusura dei lavori
|
|