Lunedì 07 Novembre 2016 – Giornata Conclusa |
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Welcome Remarks & Keynote
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Applying Digital Analytics to Conversion
Digital analytics combines science and art while conversion optimization is the application of that skill set. Jim reviews digital analytics from a people, process and technology perspective and then describes a variety of techniques, tricks and tips to improve your conversion rate, including some suggestions on why that might not be the best metric to judge success.
Jim Sterne, Chairman, Digital Analytics Association
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Tracking: Universal KPI
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Converting: E-commerce avanzato e Modelli di attribuzione
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Come orientare l'analisi e l'ottimizzazione della comunicazione online alla misurazione del ROI tramite una corretta pianificazione e selezione degli strumenti.
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Casi pratici di set-up del tracking e-commerce avanzato in Analytics per un’analisi accurata del funnel di acquisto al fine di migliorare tassi di conversione e l’ottimizzazione di campagne di advertising.
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Tracking: Measuring SEO efforts
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Converting: Personalizzare per convertire
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Best practices, tools & tips to better measure Search Engine Optimization activities to improve the process and to get better results
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Quando il testing non basta. Casi concreti di segmentazione degli utenti per offrire contenuti personalizzati che convertono
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Tracking: Advanced analytics tricks
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Converting: Are we in control of our online decisions?
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Le tre informazioni chiave che devi tracciare correttamente in Analytics per poter prendere decisioni di business data-driven (in collaborazione con Altura Labs).
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A comprehensive user behavior study based on Clicktale's clients to reveal how people make decisions online and what types of factors influence their decision-making process.
Liraz Margalit, PhD, is a Web psychologist and Director of Behavioral analytics, ClickTale
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Tracking: Segmentation & Programmatic
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Converting: CRO per il Business to Business
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Simple yet powerful tactics to help your Digital Marketing team structure your Programmatic Advertising in a way that maximizes the Return On Investments
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Come migliorare i tassi di conversione quando i numeri e le regole del gioco non sono più quelle del mondo consumer
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Tracking: Data Visualization Tip & Tricks
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Converting: How to compete against the Big Ones
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L'importanza di presentare i dati per renderli più comprensibili. Scopriamo insieme le regole aure del data Storytelling.
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Learn how to beat Amazon, Zalando etc. by understanding how to motivate your visitors and by competing on parameters where the big ones suck!
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13:00
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Tracking: Advanced Segmentation
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Converting: Persuasion Science
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Segmentare in maniera intelligente i visitatori può far impennare le conversioni. Due casi di studio di segmentazioni che hanno portato a un incremento del tasso di conversione del 300%
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How to use persuasion to improve your Conversion Rates
Bart Schutz, Senior Online Strategist, Conversion Optimizer & Managing Partner, Online Dialogue
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Tracking: APP Analytics
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Converting: Advanced CRO: beyond the tactics
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Come misurare le App: analytics su tre livelli. Il caso studio di un applicazione per la prenotazione di visite mediche.
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An effective CRO strategy has to be well-grounded in the sciences of analytics, marketing and psychology, inspecting the factors impacting on how visitors interact with a site.
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15:00
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Tracking: Tag Manager
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Converting: Optimizing for Ad Conversions
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Perchè Google Tag Manager ti serve di più di quanto credi. Alcuni casi di studio e alcune configurazioni particolarmente "furbe".
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Can we take the traditional landing page conversion formula and applying it to ad copy? Yes, and it works!
Purna Virji, Senior Bing Ads Client Dev. & Training Specialist, Microsoft Bing
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Tracking: Metriche video su You Tube
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Converting: CRO in action
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Quali sono le metriche realmente importanti in You Tube e come si può tenerle sotto controllo tramite YT Analytics.
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4 practical and affordable analytics and A/B-testing set-up examples that will make you earn more money.
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Tracking: Tracking users in ecommerce
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Converting: La ricerca è la base della CRO
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Tracking consumer journeys and adapting your online presence to it makes the difference between having a successful business or disappear.
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Il processo da seguire per migliorare le conversioni (dove i test AB sono solo la punta dell’iceberg).
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Tracking: Actionable Insight
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Converting: Reporting or optimizing?
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10 step indispensabili per ottenere informazioni fondamentali e gestire il proprio business online senza perdersi in inutili analisi.
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How to focus your analytics effort on continuous experimentation that produce fantastic results and not only reports
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A 6 step action plan to jumpstart the growth of your site
Discover the power of observing and listening to your users and receive tips and real life examples of how you can grow your site based on the insights of over 11 years of experience in testing across multiple industries.
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Una birra con Adam Singer
Sessione di domande e risposte libere con il Google Analytics Evangelist, Adam Singer, ...e birra o soft drink gratuiti per tutti i partecipanti.
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